MICHEL ESTEBANからZE-EDITS project についての解説を貰っていましたが、
内容が大体分かったので放ったらかしにしていました。

今後のZE RECORDSの活動の重要な部分だと思われ、
これではイカンと意を決して訳してみました。


私の英語力に大きな問題がありますので、英文を読んで明らかな錯誤があればお知らせ下さい。
意訳が過ぎるかもしれません。





ZE-EDITS


CUTTING EDGE MUTATIONS


Nicknamed by THE FACE MANCHESTER DJ GURUS, GREG WILSON is an honorary Manc born in Liverpool who is generally acknowledged as the godfather of the early eighties Manc electro scene. He is one of the first British DJ's to have used three turntables. Remembered for his nights at Legend and the Hacienda. By 1982 he was established at Wigan Pier, thrilling all and sundry with his brew of electronica and soul. He was given a dying Wednesday at Legend, Manchester's most influential black music venue, and blew enough life into it to spread queues round the block and gain punters countrywide. Forget the Hacienda, where Wilson began the first full-on dance night - Legend was the start of it all. His secret? The dastardly mixing techniques he'd picked up in Europe plus this weird and wonderful new form of music sweeping across from New York. Greg was one of the chief protagonists in the early development of electro in the UK, he helped pioneer the early stages as resident deejay at the legendary Wigan Pier and Manchester Legends venues. Greg was one of the first British deejays to consider seriously the art of deejaying and mixing was beyond the simple act of sticking a platter on a turntable before swilling ale and checking out the available talent.

Further Information : Hyperlink :
www.electrofunkroots.co.uk
electrofunkroots@yahoo.co.uk



 THE FACE MANCHESTER DJ GURUS(Manchester DJ指導者の顔役)の愛称で呼ばれたGREG WILSONは、80年代初期のManchester electro sceneのゴッドファーザーとして一般に認知される、Liverpool生まれの高名なManchester人です。彼はUK
3
つのターンテーブルを同時に使用した最初期のDJ1人です。LegendHaciendaでの夜が思い出されます。1982年には、electronicasoulを吹込みありとあらゆる人を魅了する方法をWigan Pierで確立しました。彼はLegend (Manchesterの最も影響力のあるブラックミュージック発信地)で客足の無い水曜日を与えられ、1ブロックを一周するほどの行列にまで増やし かつ全国的な指示者を獲得するために邁進しました。Hacienda (ここでWilsonは最初のフル-オンダンスナイトを始めた)を忘れてください; Legendが全てのスタートでした。彼の秘密? 彼がEuropeにも広めた巧みなmix技術は、New Yorkをも風靡する不思議で素晴らしく新しい形式の音楽です。GregUK electroの先達の1人で、伝説のWigan PierManchesterLegendでの専属のDJとして新人のステージに助力しました。Gregは、エールをがぶ飲みしたり 利用できる才能をチェックするよりむしろ、DJする, mixingするというアートが ターンテーブルにレコードを突っ込むという単純な行為を越えていたと真剣に考える最初のUK DJ1人でした。



AND NOW A WORD FROM GREG WILSON :

During my research for an article I was writing called “When Punk Met Funk” (Grandslam magazine 2003 - please find below), I exchanged a number of e-mails with ZE co-founder, Michel Esteban. Amongst other things, I learnt that he was planning to commission various remixers to update a number of the label’s classic tracks.
 私の“When Punk Met Funk” (Grandslam magazine 2003)記事のリサーチ中に、私はZE共同創立者 : Michel Estebanと多くのメールを交換しました。とりわけ、彼が様々なリミキサーにクラシック・トラックの更新依頼をしようと計画していることを知りました。


Having been told this, it occurred to me that another way to present ZE to a contemporary audience, without compromising the underground integrity of the label, would be via a re-edits project, with the name ZE-EDITS pretty much suggesting itself!
 私はこれを伝えられて、レーベルのアンダーグラウンドの高潔さを汚すこと無く、現在の聴衆にZEを提示する方法は、再編集するプロジェクト(re-editを示唆するZE-EDITSという名)にあると思い浮かびました!


As the quintessential New York No Wave label back in the late 70’s / early 80’s, ZE was always at the cutting edge, and now, during recent times, the label has come to the attention of a whole new generation of music enthusiasts, especially those who’ve grown tired of the repetitive beats that have dominated the club scene for longer than anyone cares to remember, and are looking back to a more organic time in order to find the inspiration to move forwards once again.
 70年代後期 / 80年代初期に遡るとNew York No Waveの雛型レーベルとしてZEは常に最先端にあり、現在においてはここ最近 新しい世代の音楽ファン全体(特にクラブ・シーンを支配する誰の記憶にも残らない反復ビートに飽き、またもう一度踏み出すインスピレーションを見出す為に 有機的だった頃を振り返っている)の注目を浴びています。


The old order is crumbling and there’s an ever-growing movement back to the underground. The term Proto-House is now being used to define the hybrid era that followed the demise of Disco, whilst heralding the birth of dance culture as we now know it. All of a sudden many people are discovering that its origins aren’t in Chicago or Detroit, as they’d previously been led to believe, but in New York, where dance music was re-defined in a blaze of creativity during this period.
 旧体制は滅び、アンダーグラウンドへ戻る動きが活発です。プロト・ハウスという言葉は、私たちが今知っているようなダンス・カルチャーの誕生を予告すると同時に、ディスコの死に続く雑種の時代を表すために使用されています。不意に、多くの人々が その起源は伝えられてきたシカゴやデトロイトにあるのではなくニューヨークにある(NYでダンス・ミュージックはその時期に創造性の炎の中で再定義された) と気付きつつあります。


ZE, with a foot in the past, but an eye on the future, is perfectly placed to help bridge the gap, splicing then to now via the innovation of its artists and the records they made, which still sound fresh all these years on.
 ZEは過去の足で しかし未来の目で、アーティストの革新性といまでも新鮮に聞こえるレコードとによって過去と現在のギャップを埋めることを進める位置にいます。


ZE-EDITS will take this process full-circle, re-arranging rather than remixing the original recordings, to revive these classic tracks in a way that will appeal to today’s dance underground.
 ZE-EDITSは、オリジナルの録音をリミックスするより再アレンジするという今日のアンダーグラウンド・ダンス・シーンに訴える方法でクラシック・トラック復活のプロセスを円滑に進める事になります。


Having received the go-ahead from Michel to set the wheels in motion, I began to approach the right type of people to work on the project. The feedback has been as positive as I’d expected, just the name ZE is enough to inspire an outpouring of enthusiasm.
 Michelから事を実行に移す許可をもらい、私は、プロジェクトに取組むうってつけのタイプの人々へアプローチを始めました。フィードバックは予想した通り肯定的で、ZEという名前だけで熱意の迸りを励起するのに十分です。


The artists featured are likely to include most of those who appear on the “Mutant Disco” compilation - Aural Exciters, Coati Mundi, Cristina, Don Armando’s 2nd Avenue Rhumba Band, Garcons, Gichy Dan, James White & The Blacks, Kid Creole & The Coconuts, Lizzy Mercier Descloux, Material, Was (Not Was) etc. There are also bound to be a couple of surprises along the way via some previously unreleased material!
 注目のアーティストは、“Mutant Disco”コンピレーションに登場する人々 : Aural Exciters, Coati Mundi, Cristina, Don Armando’s 2nd Avenue Rhumba Band, Garcons, Gichy Dan, James White & The Blacks, Kid Creole & The Coconuts, Lizzy Mercier Descloux, Material, Was (Not Was)などのほとんどが含まれるでしょう。さらに、以前にリリースされていない作品の収録により23の驚きがあるはずです!


It’s an honour to co-ordinate such a wonderful project, which I’m sure will enhance ZE’s already substantial legacy. Apart from my own words, which will introduce ZE-EDITS, Bill Brewster, the highly respected co-author of the book “Last Night A DJ Saved My Life - The History Of The DJ”, has offered to write the sleevenotes. Bill, a successful DJ himself, will also be putting together his own edits for the project.
 そんな素晴らしいプロジェクトをコーディネイトするのは名誉なことです、私はそれがZEの持つ既に重要な財産をさらに増強するだろうと確信しています。ZE-EDITSと紹介した私の話とは別に、“Last Night A DJ Saved My Life - The History Of The DJ”を共同執筆者として高く信頼されているBill Brewsterがレコード解説を書くことを申し出ました。Bill (彼自身が成功したDJ)も、プロジェクトのために自分の編集に取掛かるでしょう。


Other potential contributors include:

Ashley Beedle -  Big Bear (Stevie Kotey) - Chicken Lips (Dean Meredith / Andy Meecham) - Dave Lee - Dimitri From Paris - DJ Harvey - Idjut Boys (Dan Tyler / Conrad McDonnell) - Soul Mekanik (Kelvin Andrews / Danny Spencer) - 2020Soundsystem (Ralph Lawson / Dubble D)

The participation of the above editors is subject to final agreement and availability.
 他に可能性のある参加者は以下の通り :

Ashley Beedle -  Big Bear (Stevie Kotey) - Chicken Lips (Dean Meredith / Andy Meecham) - Dave Lee - Dimitri From Paris - DJ Harvey - Idjut Boys (Dan Tyler / Conrad McDonnell) - Soul Mekanik (Kelvin Andrews / Danny Spencer) - 2020Soundsystem (Ralph Lawson / Dubble D)

 上記のエディターの参加は最終合意と参加に問題が無いことを条件とします。



Greg Wilson - January 2004